مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صبح اموز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل سالن اجتماعات مصلی اعظم امام(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام و المسلمین صبح امروز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای های انقلاب اسلامی، گفت: باید قدردان این انقلاب باشیم؛تحریم و بی توجهی ها و مشکلات اقتصادی هست اما موفقیت های زیادی در دوران انقلاب به دست آوردیم. همچنین سرعت رشد علم در کشور بعد از انقلاب ۱۱ برابر دنیا شده است.

وی رتبه های برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را برشمرده و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد و سومین کشور تولید کننده داروی بیماری ام اس در سطح جهان است. همچنین ایران اسلامی در میان پنج ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد.

امام جمعه تبریز افزود: امروز ایران سومین کشور تولید کننده دکل های انتقالی برق در سطح دنیاست و ایران در زمره ۸ کشور فضایی قرار گرفته است.اینها به دست نیامده مگر با تکیه بر استعدادها و ظرفیت های دورنی؛آیا نباید به اینها ببالیم؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفت: ایران یکی از کشور های تولید کننده موشک کروز در سطح دنیاست که این موفقیت ها به برکت شهدای سپاه و ارتش اسلام به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود موانع خارجی، به دستاوردهای بزرگی رسیده است؛ این تفکر غلطی است که بگوییم جوانان، امروز از دست ما رفته اند. درست است ریزش هایی داشته ایم، اما در مقابل آن رویش های فراوانی نیز داشته ایم.

وی با اشاره به نقش جوانان در موفقیت های جمهوری اسلامی ایران، گفت: چه کسانی غیر از این جوانان به عنوان مدافعین حرم  رفتند و از حریم دفاع کردند؟ چه کسانی جز جوانان نماز جمعه ها و مراسمات اعتکاف را پر می کنند؟ در ایام اعتکاف و شب قدر، مساجد از جوانان پر می‌شود.

امام جمعه تبریز بیان داشت: همان ها که امروز مطالبه گر و خواهان مبارزه با فساد هستند.

وی بر رسوایی ها و شکست آمریکا اشاره کرده و گفت: بعضی وقت ها آمریکا را چنان بزرگ می کنیم که انگار واقعا بزرگ شده است. بیاییم شکست ها و رسوایی آمریکا را در چهل سال گذشته بررسی کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آنهایی که ما را تهدید می کردند، ببینید به چه افتضاحی دچار شدند؛ رییس جمهور آمریکا با چه افتضاحی کاخ سفید را ترک کرد و هنوز بعد از رفتنش مساله استیضاح او را مطرح کمی کنند، این کار خداست. اگر با خدا باشیم، خدا با ماست.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.