جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و تاخیر ۱۵ دقیقه ای کریم صادق زاده به صورت علنی در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد

به گزارش آیرال خبر، شهرام دبیری در سخنان پیش از دستور خود ضمن تبریک ۱۲ بهمن بیان کرد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و ما در بخش های مختلف پیشرفت های زیادی داشته ایم و امیدواریم هر روز نیز شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

دستور جلسه اول

دستور اول جلسه امروز شورا در خصوص تعیین حسابرس و حق الزحمه حسابرسی سال ۱۳۹۹ شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان های وابسته بود.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص گفت: برای حسابرسی فراخوان داده می شود و هرکسی واجد صلاحیت باشد می توانیم با آن ها قرارداد ببندیم. حسابرسی سال ۹۹ باید نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۶ درصد افزایش داشته باشد و اعضای شورا باید باید به بودجه و مصوبه حسابرسی رای بدهند تا ما بتوانیم با حسابرسی قرارداد ببندیم.

لازم به ذکر است که مصوبه این دستور جلسه با رای اکثریت شورا به تصویب رسید.

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه امروز شورا به بررسی آیین نامه تبصره ماده۲۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری تبریز پرداخت.

بهشتی در این راستا بیان کرد: استفاده از خدمات مشاوره اعضای هیات علمی برای سطوح مختلف مدیریتی حداکثر ۴۰ ساعت در هر ماه برای هر مشاور باید در نظر گرفته شود؛ این طرح برای شهردار و قائم مقام شهردار، به تعداد حداکثر ۵ نفر قابل اجراست.

وی افزود: اسامی مشاوران اعضای هیئت علمی واجد صلاحیت توسط کمیته تخصصی مرکز پژوهش ها انتخاب شده است.

غلامحسن مسعودی ریحان در ادامه گفت: در این کار یک مدیر می تواند با مشاور خود مشورت کند و مشاوران می توانند در تصمیم گیری مدیر تاثیر گذار باشند. این کار، کار خوبی است و اگر بخواهیم تصمیمات دقیق تری گرفته شود باید از مشاوران استفاده کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: به نظرم ۴۴ ساعت بیشتر است و اگر مدت زمان این طرح را کم تر کنیم بهتر می شود.

فرج محمد قلی‌زاده، عضو دیگر شورا تصریح کرد: هر قانونی که تصویب می شود، نیاز به یک مجری خوب دارد.

شکور اکبر نژاد، عضو شورا نیز بیان کرد: بهتر است به جای نفرات، تعداد ساعات مشاوره را تصویب کنیم که از شهرداری در هر حوزه‌ای که نیاز داشته باشد، مشاوره بگیرد.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورا ادامه داد: احساس می کنم با این کار هرج و مرج به وجود می آید. در دوره های قبل این کار ها باعث فساد شده است چون به این نوع افراد پر و بال زیادی داده شده است.

محمد حسن اسوتچی، عضو دیگر شورا افزود: فلسفه وجودی مرکز پژوهش‌ها برای چنین کاری است و نیازی به مشاور دیگر ندارد؛ شاید تعدادی از افراد بخواهند رایگان مشاوره بدهند.

عبدالله تقی پور، عضو شورا همچنین تاکید کرد: باید در این مورد شفاف سازی شود.

کریم صادق زاده عضو دیگر شورا خاطرنشان کرد: دیروز شاهد اعتراض مربیان شهرداری بودیم که حق قانونی خود را می‌خواستد چنین اتفاقاتی برای شهرداری شایسته نیست. مدیران ما امروز در کمیسیون ها و هیتت مدیره‌های مختلف حضور دارند و حقوق و مزایای مناسبی دریافت می‌کنند اما کارگران نیز باید مورد توجه باشند که متاسفانه امروز اینگونه نیست.

وی افزود: دیروز جمعی از مربیان مظلوم شهرداری در جلوی شهرداری اعتراض می‌کردند و خواستار حق و حقوق خود بودند که این برای شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر دوره پنجم شایسته نیست.

صادق‌زاده ادامه داد: در چند روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با پیگیری و اعتراض خود از دولتمردان بویژه از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه کشور را وادار به پاسخگویی بر روی وانت در خیابان های تهران کردند اگر‌مشکلات کارکنان رفع نشودو شفاف سازی نگردد از این اتفاق هارا در شهرداری نیز شاهد خواهیم بود.

عضو شورا تصریح کرد: باید در کنار توجه به مشاورین مدیران، به پرداخت حق و حقوق و تامین امنیت شغلی و مالی کارگران نیز توجه شود. از شهرداری تبریز می‌خواهیم هرچه سریع تر در خصوص قراردادهای مستقیم و تبدیل وضعیت قرارداد کارکنان و کارگران شاغل در شهرداری و حذف پیمانکاران و همچنین مدیران واحد های تولیدی و خدماتی برای کارگران خود در چارچوب ماده هفت قانون کار و تبصره های آن در کارهایی که مستمر و دائمی هستند اقدام کنند

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

دستور جلسه سوم

دستور سوم جلسه امروز شورا به بررسی لایحه شـهرداری تبریز درخصوص گزارش متمم بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تبریز پرداخت.

اختلاف هزینه در قطار شهری

تقی پور در این خصوص بیان کرد: در ردیف متمم قطار شهری،  ۵۰ میلیارد تومان اختلاف وجود دارد و ریزهزینه های قطار شهری با گزارشی که داده شده است همخوانی ندارد!

مسعودی ریحان خاطرنشان کرد: بدون این که ما خبر داشته باشیم ۹۰۰ میلیارد تومان جابه جا شده است اگر شورا، شورا شود باید دسته جمعی استعفا بدهیم و برویم کسی هم نیست بپرسد پروژه ها را با مجوز چه کسی حذف کرده است؟ من نمی دانم حضور ما به چه دردی می خورد؟ امسال ۴۰۰ پروژه و سال گذشته ۱۰۰ پروژه حذف شده است.

محمدحسین اسحقی، معاون شهردار تبریز در خصوص رفع ابهامات موجود بیان کرد: هیچ پروژه ایی از روی قصد و غرض حذف نمی شود و می توانیم دلیل حذف شدن تمام پروژه ها را بگوییم. اعضای شورا در جریان این کار هستند؛ در هیچ سالی امکان ندارد که تمام پروژه‌های تصویب شده به اتمام برسند.

قلی زاده در اثنای جلسه خطاب به رئیس شورا گفت: آقای دبیری شما باید بی طرف باشید و مدافع نباشید؛ این در شأن رئیس شورا نیست. این مملکت به قانون نیاز دارد که اگر رعایت نشود صدمه می بینیم. شما باید این ها را  بازخواست کنید تا برای آیندگان بماند. خواهش میکنم به قوانین و مقررات احترام بگذاریم.

دبیری در پاسخ گفت: من سعی می کنم تا حد توان شفاف سازی کنم؛ با تصویب این متمم چیزی به من نمی رسد.

مسعودی ریحان در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تبریز نامه استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرد و گفت: من از سمت عضو شورا بودن استعفا می دهم!

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز خواستار جدی نگاه کردن به قضایای پیش آمده شد و افزود: باید با قانون پیش برویم و کارهایی که انجام داده ایم را منفی جلوه ندهیم.

چرا ۱۰۰ پروژه حذف شده؟

سونیا اندیش، عضو شورا ضمن تاکید بر گلایه مندی خود از شهرداری، خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود که چرا  این ۱۰۰ پروژه حذف شده اند؟ و پیشرفت کارشان در کجا بوده است؟ اوراق مشارکت و نقدینگی ، همگی مربوط به سال ۹۳و ۹۴ و ۹۵ می باشند.

تقی زاده در ادامه گفت: ما می خواهیم مشکل شهرداری حل شود.

شبهه ۷۰۰ میلیاردی؟!

وی همچنین خطاب به رئیس شورا بیان کرد: آقای دبیری وقتی شما دفاع می کنید احساس می کنم به شعور اعضای شورا توهین می کنید. ریز موارد باید مبتنی بر واقعیات باشد.

سعید نیکو خصلت تاکید کرد: این ۷۰۰ میلیارد با شبهه مواجه است!

دستور جلسه چهارم

دستور چهارم جلسه امروز شورا در خصوص بررسی لایحه در خصوص تجویز اعمـال کـاهش بر اجـاره بهاء رسـتوران ها، بوفه ها و عوارض ورودی ائـل گلی به منظور جلوگیری از هرگونه ایجاد وبروزمشـکل برای مسـتاجرین بـدلیل کاهش درآمد آنان بود.

اکبرنژاد تاکید کرد: بهتر است این دستور جلسه را فقط به ائل گلی اختصاص ندهیم چون همه بوفه داران متضرر شده اند.

تقی پور افزود: قرار بر این بود این لایحه شامل تمامی بوفه دارانی باشد که از کرونا متضرر شده اند.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز اعمال کاهش بر اجاره بهاء رستوران ها، بوفه ها و عوارض ورودی ائل گلی بود که بر اساس مصوبه ستاد کرونا تعطیل بودند و مقرر شده بود از آنها اجاره نگرفته شود.

لازم به ذکر است که کاهش ۲۰ درصدی اجاره ها برای بقیه روزهای کل سال برای ائل گلی و کاهش ۱۵ درصدی برای بقیه صنوف و پارک ها، توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

دستور جلسه پنجم

دستور پنجم جلسه امروز شورا به بررسی لایحه  شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین به متراژ حدوداً ۵۰۰ مترمربع جهت احداث ساختمان انجمن خیریه فرزندان رحمت پرداخت.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اساسنامه ١٢ سازمان که اساسنامه آنها بر مبنای ٨٤ ماده قانون شهرداری ها تهیه شده است، با این اصلاح که یک نفر در شورای سازمان ها از اعضای شورای شهر باشد، توسط شورای اسلامی شهر تبریز نیز به تصویب رسید.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.