موسسه های خیریه در مدیریت آسیب‌های اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان‌ها و موسسه های خیریه که با نیت خیرخواهانه و کمک به همنوع شکل می‌گیرند نقش مهمی در توسعه بخش اقتصاد و مدیریت فقر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا می‌کنند.

به گزارش آیرال خبر، تراب محمدی روز سه شنبه در نشست خیران و معتمدان تبریز و عوامل پویش رحمت، گفت: برخی بر این باورند که  موسسه های خیریه از تاثیر چندانی برخوردار نیستند، حال آنکه فعالیت‌های مراکز خیریه، کمک حیاتی به بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی یک کشور محسوب می‌شود و به جرات می توان گفت اهمیت نقش و جایگاه آنها کمتر از نقش بخش‌ دولتی نیست.

وی با تاکید بر نقش سازمان‌ها و موسسه های خیریه در ارائه خدمات ضروری مانند احداث بیمارستان، مدرسه، پرورشگاه و مراکز مذهبی، افزود: تاثیر مثبت این خدمات را در افزایش کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در شرایطی مانند کرونا نمی توان انکار کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: خدمات این خیریه‌ها در قالب کمک به مستمندان و گروه‌های آسیب‌دیده از کرونا چشمگیر بود.

وی گفت: موسسه ها و سازمان‌های خیریه شریک و همکار مناسبی برای دولت‌ها در اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مبارزه با فقر، توانمندسازی و آموزش، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و افزایش کیفیت زندگی اقشار محروم و نیازمند محسوب می‌شوند.

در این نشست خیرین و معتمدین تبریز دیدگاه‌های خود در مورد نحوه خدمات‌دهی موسسه های خیریه را مطرح کردند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.