امام جمعه تبریز: زائران خانه خدا از بازارگردی پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهداف مهم و معنوی زیارت خانه خدا، گفت: به زائران مکه مکره و مدینه منوره توصیه می‌کنم دنیا را رها کرده و از بازارگردی پرهیز کنند.

 به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز سه شنبه در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان، مراسم حج تمتع را بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند دانست و افزود: در این ایام باید بازار و دنیا را کنار گذاشت و از فرصت حضور در سرزمین وحی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه بین عمل، ایمان و اعتقاد رابطه تنگاتنگی وجود دارد، اظهار داشت: هر چه اعمال نیک و خیر بیشتر شود، بر قدرت ایمان افزوده می‌شود و بر عکس، اعمال ناشایست و انجام گناه ایمان را ضعیف و سست می‌کند که حج مجموعه اعمال و عباداتی است که بر تقویت و اصلاح و افزایش ایمان تأثیرگذار است.

آل هاشم ادامه داد: بر همین اساس امام زین العابدین(ع) فرموده است حج و عمره را به جا آوردید تا ایمان شما اصلاح و تقویت شود.

وی اضافه کرد: اتصال به توحید و مبدأ هستی و یاد خدا، باعث آرامش روحی و روانی انسان می‌شود و به راستی اگر به دقت ملاحظه شود، با آن حجم جمعیت و تراکم مردم، گرمی هوا و سنگینی اعمال در لحظه بستن احرام و لبیک گفتن، حین طواف و در حال سعی بین صفا و مروه در عرفات و منی ، آنچه از چهره حاجیان مشهود است، آرامش روحی، روانی و نشاط و شادی درونی غیر قابل وصف است.

آل هاشم به موضوع دنیا گریزی از آثار اخلاقی حج اشاره و اضافه کرد: دنیایی که محبت آن عامل تمام خطاها و گناهان است، حج خانه خدا می تواند محبت به دنیا و زرق و برق آن را کمرنگ و یا زائل کند.

وی با بیان اینکه مراسم حج بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند است، یادآور شد: استفاده و بهره مندی از برکات معنوی و ایمانی حج باید اولویت اصلی و اول زائران خدا باشد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.