آیرال خبر ،نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پتانسیل های ویژه گردشگری در شهرستان های کلیبر و خداآفرین  این دو شهرستان می توانند پایتخت گردشگری استان باشند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ارسلان فتحی پور، در سومین جشنواره انار روستای مردانقم، افزود: سال گذشته تعداد قابل توجهی از گردشگران به این شهرستان ها سفر کرده اند و آب و هوای بکر این مناطق می تواند گردشگران بیشتری را جذب کند.

فتحی پور ادامه داد : مردم این منطقه نیز اهمیت صنعت گردشگری را درک کرده اند و نسبت به سال های گذشته رفتاری شایسته تر با گردشگران دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز زیرساخت های گردشگری فراهم شده است و باید در راستای معرفی شهرستان های کلیبر و خداآفرین اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به منطقه نمونه گردشگری و سد خداآفرین یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری سد خداآفرین یکی از بهترین مناطق نمونه گردشگری است که توجه به  این پتانسیل گردشگری ‌می‌تواند باعث آبادانی و رونق منطقه شود.

وی در خاتمه گفت: صنعت کرم ابریشم که از دیرباز بسیاری از مردم در این منطقه به آن اشتغال داشتند و همچنین تولید انار ، گردو و عسل باید در روستای مرانقم مورد توجه قرار گیرد و درحوزه بازار فروش این محصولات نیز تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

فرهنگی 97/7/18

کدخبر110150

کدخبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.