آیرال خبر ،احمد حمزه زاده با تاکید بر ارتقا کیفی خدمات سفر آن را زمینه ساز افزایش کمی گردشگران دانست.
به گزارش  آیرال خبربه نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان شرقی احمد حمزاده زاده در تشریح عملکرد معاونت گردشگری در سال جاری اظهار کرد: استاندارد سازی مراکز و واحد های اقامتی و تاسیسات گردشگری و بازدید های نظارتی از مراکز اقامتی از عمده فعالیت های معاونت گردشگری درجهت ارتقا خدمات سفر به گردشگران است.
وی افزود: در نیمه نخست سال 1394 در مجموع 15 هتل و مراکز اقامتی در مراحل مختلف استاندارد سازی قرار دارند.
احمد حمزه زاده گفت: 72 واحد مهمان پذیر، 31 واحد هتل و 16 واحد هتل آپارتمان و 14 واحد مهمانسرای دولتی در استان فعال هستند.
وی همچنین از بازدید های نظارتی و پلمپ 7 واحد اقامتی و رفاهی در نیمه نخست امسال خبر داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: توجه ویژه به کیفیت خدمات سفر از دغدغه های این معاونت در سالهای اخیر بوده و خوشبختانه در سایه اتخاذ تدابیرلازم، ستاد سفر استان آذربایجان شرقی نوروز امسال مقام دوم کشور درارزیابی ستاد خدمات سفر وزارت کشور کسب کرد.
احمد حمزاده گفت: با توجه به اهمیت گردشگری در سند تدبیر و توسعه استان، معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اقدام به تدوین سند تدبیر و توسعه گردشگری استان نموده و امید است تا در انتهای سه سال تعریف شده برای اجرای سند تدبیر و توسعه استان خروجی قابل دفاعی در حوزه گردشگری داشته باشیم.
وی تاکید کرد در هدف گذاری سند تدبیر و توسعه گردشگری استان سعی کرده ایم تا کمترین پرداخت و توجه را به کمیت داشته باشیم.
احمد حمزه زاده افزود: معتقدیم ارایه خدمات با کیفیت به گردشگران در بلند مدت بر بعد کمی گردشگری هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی معتقد است ضعف عمده استان آذربایجان شرقی و کشور در بخش گردشگری عدم معرفی کافی ظرفیت هاست.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های کباب بناب، عسل و لبنیات سراب، انارمردانقم، سیب زنوز، سوار کاری و قره قیه و عجب شیر و … افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه است.
احمد حمزه زاده افزود: به منظور معرفی و بهره گیری از ظرفیت گردشگری زمستانی منطقه آذربایجان جشنواره هایی برای پاییز و زمستان نیز در نظر گرفته شده است.
وی حضور موثر و موفق درنمایشگاه های خارجی را با هدف معرفی جاذبه ها و توانمندی های استان از دیگر تدابیر و اقدامات معاونت گردشگری برای فعالیت های برون مرزی عنوان کرد .
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ورود بیش از 50000 نفر گردشگر سلامت در نیمه نخست سال 1394 به آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: بیشترین گردشگران سلامت استان از کشور های جمهوری آذربایجان، جمهوری خود مختار نخجوان، شرق ترکیه و شمال عراق هستند.
وی توجه جدی به آموزش فعالان حوزه گردشگری در رابطه با بازاریابی و تبلیغات را از دیگر برنامه های در دست اجرا معاونت گردشگری با هدف توانمند سازی فعالین حوزه گردشگری استان دانست که با استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه فعالین گردشگری استان روبرو شده است.
احمد حمزه زاده تصریح کرد: هر ماه یک کارگاه آموزشی تخصصی بیش بینی شده و از اواخر سال 1393 تا به امروز نزدیک به 1500 نفر در قالب طرح توانمند سازی فعالان گردشگری آموزش دیده اند.
وی چگونگی تعامل بین جامعه میزبان و گردشگران را از اصلی ترین بخش های صنعت گردشگری دانست که مورد غفلت واقع شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به نقش مهم آموزش در بهبود خدمات گردشگری تاکید کرده و تقویت زیر بنای فرهنگی را از دیگر ضرورت های جامعه میزبان برای حضور موفق تر در صنعت گردشگری دانست.
وی بی اعتنایی و یا پایین بودن آگاهی نسبت به داشته های فرهنگی را یک چالش برای جوامع میزبان خواند و افزود: اینکه فرهنگ بومی نادیده گرفته شود موجب می شود تا تاثیر پذیری بیشتر شود حال آنکه هدف گردشگران خارجی عمدتا از سفر برای دیدن فرهنگ و آداب رسوم و بناهای تاریخی است.
احمد حمزه زاده تقویت زیر بنای فرهنگی را منوط به همکاری و همفکری تمامی دستگاههای فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: باید آموزش های عمومی و تخصصی برای ارتقا فرهنگی جوامع میزبان جدی گرفته شود.

فرهنگی 94/8/14

کدخبر110248

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.