آیرال خبر،استاندار آذربایجان شرقی خواستار استقلال شرکت مس آذربایجان شد و گفت: آماده حمایت از این شرکت در جهت توسعه فعالیت‌ها و صادرات محصولات آن به خارج از کشور هستیم.

به گزارش آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، با اشاره به وجود یک درصد از ذخایر مس دنیا در آذربایجان شرقی، گفت: برای استفاده از این ظرفیت بزرگ، استقلال شرکت مس آذربایجان ضروری است.

وی اجرای طرح‌های توسعه صنعت مس در معدن مس سونگون از جمله طرح تولید مس کاتدی و فراوری مس را از دیگر مزیت‌های استقلال شرکت مس آذربایجان دانست و گفت: مجموعه مدیریت استان آماده حمایت از شرکت مس آذربایجان هستند.

جبارزاده همچنین با اشاره به تعهدات شرکت ملی مس به مردم منطقه از جمله احداث جاده خواجه – ورزقان که روند اجرای آن به دلیل مشکلات مالی این شرکت به کندی پیش می‌رود، خواستار تسریع در تحقق این تعهدات شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد طرح نفلین‌سینیت سراب با یک شرکت آلمانی، اظهار کرد: این طرح یکی از آرزوهای طولانی مردم منطقه است که در زمان وزارت دکتر جهانگیری کلنگ‌زنی شده بود اما تا یک سال گذشته برای اجرای آن کار خاصی انجام نشده بود تا این که با پیگیری مدیرعامل ایمیدرو وارد فاز اجرایی شده و شرکت مجری طرح با جدیت کار خود را به پیش می‌برد.

وی همچنین بر توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی در استان از جمله طرح‌های اکتشاف معدن در شهرستان چاراویماق و طرح فولاد میانه تاکید کرد.

جبارزاده با بیان این که ما هر چه داریم از مردم است، گفت: همه ما به عنوان کارگزاران نظام تلاش می‌کنیم تا مردم را هر چه بیشتر از نعمات انقلاب و نظام بهره‌مند کنیم و امیدواریم توفیق خدمت بیشتر به این مردم قدرشناس را پیدا کنیم.

وی افزود: مردم هر زمان که در کنار مسوولان بوده‌اند فعالیت‌های آن‌ها نمود بیشتری داشته، بنابراین مسئولان استان را به استفاده بیشتر از توان و همراهی مردم، گشاده‌رویی با مردم و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنان توصیه می‌کنم.

جبارزاده ادامه داد: مردم ما در 36 سال گذشته سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده‌اند و ما باید آن‌چه را که در توان داریم برای خدمت به این مردم به کار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد گشایش در عرصه‌های بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم در این مقطع هم با همراهی مردم موفقیت‌های بزرگی را به دست بیاوریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و همچنین سالروز شکست حصر سوسنگرد، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای لشکر عاشورا را گرامی داشت و گفت: فرهنگ بسیج یک ظرفیت بی‌نهایت است که اثرات آن را مقاطع مختلف انقلاب شاهد بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما مسوولان اگر خود را به روحیه بسیجی مسلح کنیم مطمئنا توان مضاعفی در جهت خدمت به مردم خواهیم داشت.

جبارزاده در ادامه با اشاره به بخشنامه وزیر کشور مبنی بر همکاری همه دستگاه‌ها برای ارایه خدمات به زوار اربعین حسینی، گفت: همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای ارایه خدمات شایسته به زایران اربعین که نمایش عظیم شیعیان در بزرگداشت شعایر مذهبی است تلاش کنند.

وی از استقرار ستاد اربعین آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان در مرز شلمچه از روز یکشنبه هفته جاری خبر داد و بر همکاری همه مدیران استان برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این ستاد تاکید کرد.

در این جلسه از مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و همچنین شهردار جوان‌قلعه عجب‌شیر به خاطر عملکرد شایسته این دستگاه‌ها قدردانی شد.

اجتماعی 94/8/28

کدخبر110286

خبرنگار 125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.