آیرال خبر، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دوازدهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مهم تعداد جلسات نیست بلکه هدف کیفیت و به نتیجه رسیدن جلسات است که توانسته‌ایم به این مهم دست یابیم و راه‌اندازی مرکز ماده 16 و ایجاد حساس‌سازی در مردم و مسئولان از جمله این نتایج به شمار می‌رود.

به گزارش آیرال خبر، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در چند سال گذشته، مردم مهم‌ترین معضل اجتماعی را خرید و فروش مواد مخدر و اعتیاد جوانان عنوان می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال گذشته این معضل تبدیل به یک مسئله عادی اجتماعی شده است.

هیچ معتاد دستگیر شده‌ای بدون انجام غربالگری در مرکز ماده 16 پذیرش نشود

جبارزاده با اشاره به بحث‌های مطرح شده در ارتباط با عدم توجه جدی به مسئله غربالگری معتادان مورد پذیرش مرکز ماده 16، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت انجام تمام و کمال بحث غربالگری اقدام کند و هیچ معتاد دستگیر شده‌ای بدون انجام غربالگری در مرکز ماده 16 پذیرش نشود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ساختمان پلیس ایستگاه پیامبر اعظم تقریبا اتمام یافته و باید به سازمان همیاری شهرداری‌ها ابلاغ شود تا ایست بازرسی پلیس در این مرکز راه‌اندازی شود.

این مسئول بر لزوم ارجاع افراد غیربومی دستگیر شده در مرزهای استان به موطن اصلی خود تاکید و اضافه کرد: در مراکز مرتبط با درمان اعتیاد استان هیچ شهروند دیگری به جز شهروندان آذربایجان‌شرقی نباید پذیرش شود چرا که امکانات استان تنها کفاف شهروندان داخل استان را می‌دهد.

تحصیلات بیش از 70 درصد معتادان دستگیر شده زیر دیپلم هستند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تحصیلات بیش از 70 درصد معتادان دستگیر شده زیر دیپلم هستند افزود: بحث آموزش‌های فنی حرفه‌ای می‌توان کم سوادی این افراد را جبران کند.

وی توصیه کرد، در رابطه با بحث اشتغال و خانواده معتادان کمیته امداد ورود یافته و خانواده افرادی که در مرکز ماده 16 نگهداری می‌شوند توسط کمیته امداد و بهزیستی مورد حمایت قرار گیرند تا خانواده معتادان انگیزه لازم را برای معرفی به درمان افراد معتاد داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم استقرار واحد سبکا (سگ کار آزموده) و اسکنرهای لیزری در مرز جلفا و نوردوز تاکید و اعلام کرد: بحث تامین تجهیزات و کمک به پلیس هم جزو اولویت‌های ما است.

*جشن پاک‌سازی استان از معتادان متجاهر برگزار می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جشن پاک‌سازی استان از معتادان متجاهر و بی‌خانمان قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این موفقیت در سایه تلاش‌های بی‌وقفه مسوولان امر حاصل شده است.

جبارزاده اظهار داشت: با تلاش‌های اعضای این شورا در دو سال اخیر و احداث مرکز ماده 16، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است و امروز آماده برگزاری جشن این موفقیت هستیم.

وی با بیان این که وضعیت اعتیاد در استان به حد قابل قبولی رسیده است، افزود: در سال‌های گذشته، بحث اعتیاد و مواد مخدر به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان تبدیل شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر نگرانی مردم برطرف شده و دغدغه آنها به سمت مسایل اجتماعی دیگر مانند بیکاری سوق یافته است.

جبارزاده با ابراز خرسندی از نگاه علمی به بحث مبارزه با مواد مخدر در استان، خواستار ورود جدی دستگاه‌های مسوول به حوزه تحقیق و پژوهش در این زمینه شد و گفت: باید پروتکل‌هایی برای نحوه پیشگیری و مقابله با اعتیاد تدوین شد.

وی همچنین پیشگیری از اعتیاد را یک جریان مستمر و توقف‌ناپذیر خواند و گفت: ارایه آموزش‌های لازم در محلات و مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی و تولید برنامه‌های مرتبط در صدا و سیما در سال جدید هم باید ادامه یابد.

اجتماعی

4/12/12

کدخبر110

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.