سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: عزم قوه قضاییه برای مقابله با مفاسد جدی است و هرگاه فساد باشد برخورد قاطع قوه قضاییه هم خواهد بود.

به گزارش آیرال خبر، برخورد با دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه با روی کار آمدن مدیریت جدید، روند شتاب‌گونه‌ای به خود گرفته به طوری که فیلم یا خبری از روند دادرسی این افراد به طور روزانه منتشر می شود این هفته نیز سخنگوی قوه قضاییه با دست پر در میان خبرنگاران حاضر شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: عزم قوه قضاییه برای مقابله با مفاسد جدی است و هرگاه فساد باشد برخورد قاطع قوه قضاییه هم خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه از ابتدای تشکیل دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی ۹۷۸ مورد حکم قطعی درمورد پرونده های مفاسد اقتصادی در کشور صادر شده است، گفت: از میان این موارد ۹ مورد احکام اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۱۰۰ مورد حکم تا ۲۰ سال ، ۷۳۱ مورد زیر ده سال، ۴۴ مورد ۲۰ تا ۳۰ سال حبس، ۱۱۶ نفر رأی انفصال دائم از مشاغل دولتی، ۱۷۲ نفر انفصال موقت از خدمت و  ۱۶۱ مورد به مجازات شلاق محکوم شدند.

وی به برخی آرای صادره در پرونده‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: کمال قربان به اتهام اخلال در امر توزیع نیازمندیهای عمومی از طریق احتکار عمده کولر و قطعات یدکی به ۱۰ سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط کالاهای ناشی از جرم و جزای نقدی محکوم شد. جعفر صادق اسکندری مدیر کل صمت آذربایجان غربی به اتهام معاونت در اخلال در توزیع نیازمندیهای عمومی به ۵ سال حبس و ۷۰ میلیون ریال جزای نقدی و علاوه بر این افراد، در شرکت نارین فرانک پارسیان ۹ نفر از دست‌اندرکاران این شرکت خانم میرهاشمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و ضبط اموال ناشی از جرم و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی، محمد هاشمی به ۷ سال حبس و ضبط اموال ناشی از جرم و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از از خدمات دولتی، علی هاشمی به ۲۰ سال حبس، مصطفی هاشمی به ۷ سال حبس، محمد رضا هاشمی ۱۵ سال حبس، حسن هاشمی ۵ سال حبس و ابوالفضل هاشمی ۵ سال حبس و محسن ثابت قدم به ۳ سال حبس و رد مال و جزای نقدی و ابراهیم مختاری به یک سال حبس محکومیت یافتند.

اسماعیلی به یکی از پرونده‌های مهم دیگر اشاره کرد و گفت: هادی رضوی در  تهران به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد که در همین پرونده احسان دلاویز به جرم معاونت در جرم در پرونده هادی رضوی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

وی درخصوص حکم صادر شده برای محمدعلی نجفی هم گفت: رأی صادر شده امروز به وکلای اولیای دم و متهمان ابلاغ شده است همانطور که می‌دانید در کیفرخواست قتل عمد، ایراد صدمه غیر موثر در قتل و داشتن اسلحه محرز شده بوده که قتل عمد را دادگاه محرز دانسته و حکم قصاص صادر کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد ایراد صدمه غیر موثر در قتل چون یک صدمه بوده و دو تیر اصابت نکرده یکی به دست و بعد به سینه وارد شده  یک حکم صادر می شود و حکم اشد که قصاص است صادر شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مورد حمل اسلحه نیز از سوی دادگاه ۲سال حبس برای داشتن اسلحه برای متهم در نظر گرفته شده است.
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده اکبر طبری گفت: اسامی که در خبری آمده بود، واقعیت ندارد و آن پرونده خاص نیز کماکان مطرح رسیدگی است و ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که از این ۱۰ نفر برخی نیروهای شاغل قبلی قوه قضائیه و برخی نیز نیروهای بیرونی هستند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.