فراخوان

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان ونوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار را به عنوان یکی از برنامه های جنبی کنگره ملی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، امروز یکی از بارزترین نمایه های شکاف نسل ها، عدم آشنایی نسل جدید با فرهنگ های بومی است و مسئولیت دستگاههای فرهنگی و نهادهای عمومی برای کاهش این فاصله و آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص فرهنگی و فرهنگ غنی بومی، رسالتی بس بزرگ و حیاتی است.

پادشاه ملک سخن، استاد سید محمدحسین شهریار، خالق چندین منظومه ادبی فولکلور با محتوای فرهنگی و اجتماعی است که حقیقتاً چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. با تغییر نسل ها، این گنجینه پر بها، می رود که به بوته فراموشی سپرده شود. ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت استاد شهریار، با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز، در نظر دارد جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار، برگزار نماید.

با این فراخوان، از همه علاقمندان استاد شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان دعوت می شود، که با انتقال مفاهیم و مضامین و تصویرهای ناب این منظومه سترگ ادبی به کودکان و نوجوانان پیرامونشان، آن را برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری و به تصویر کشیدن این منظومه تشویق نمایند.

موضوع فراخوان: منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار

رده سنی: این مسابقه در ۳ رده سنی زیر برگزار می گردد

الف) رده سنی ۵ تا ۷ سال

ب) رده سنی ۸ تا ۱۰ سال

ج) رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال

مقررات فراخوان:

۱- تکنیک برای تولید آثار، آزاد است.

۲-  اندازه آثار باید A۴  تا A۳ باشد.

۳-  مشخصات کامل شرکت کننده در پشت اثر درج گردد.

۴-  سن شرکت کننده به صورت تاریخ تولد در بخش مشخصات درج گردد.

۵-  اثر، نباید تاشود و باید به صورت ایمن از طریق پست به آدرس شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته – دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال گردیده و یا در وقت اداری با دریافت رسید به همان آدرس تحویل گردد.

شماره تماس دبیرخانه : ۳۶۶۸۳۰۰۸

۶- به نفرات اول تا سوم هر گروه سنی جوایز ارزنده ای اهدا و به نفرات چهارم تا دهم هدایایی از سوی دبیرخانه جنشواره تقدیم خواهد شد.

۷- در هر بخش جایزه ویژه ای به یک نفر به انتخاب شهردار تبریز اهدا خواهد شد.

۸- آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نخواهد شد.

۹- هر شرکت کننده فقط یک اثر می تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

۱۰- مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ می باشد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.