مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز از ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری تبریز به شورای شهر مبنی بر تجویز تعریف عوارض جدید برای افزایش طبقات یا تراکم خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان این خبر اعلام داشت: شهرداری تبریز می تواند بر اساس طرح تفصیلی و با در نظر گرفتن مقررات و ضوابط شهرسازی، اقدام به ارائه مجوز طبقه جدید کند که نیازمند تعریف یک اشل و عوارض جدید است.

او افزود: قیمت مسکن در تمام مناطق شهر افزایش سرسام‌آور داشته و به نسبت این افزایش درآمد شهرداری تبریز از آنچه که پیش‌بینی شده بود، محقق نشده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری با اشاره به افزایش هزینه‌های شهرداری در پروژه‌های اظهار داشت: هزینه های شهرداری در پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فضای سبز بالا رفته و برای تامین نقدینگی  و منابع مالی پروژه‌های شهری، باید برای  امتیاز طبقات اضافه یا تغییر کاربری از سوی طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام می شود، تعریف جدیدی صورت می گیرد.

 حسین‌زاده در رابطه با حذف تخفیفات فصلی اخذ پروانه نیز گفت: در حال حاضر تخفیفات فصلی نداریم و مطابق قرائن و شواهد موجود تا پایان سال نیز وجود نخواهد داشت

او اضافه کرد: هم اکنون بهترین زمان برای اخذ پروانه ساخت  است شهروندان عزیزی که قصد اخذ پروانه برای املاک خود دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری این اقدامات را انجام داده و در فصل کاری سال آینده  کارهای عمرانی را پیش ببرند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.