مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: باید از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم و در این راستا همتی مضاعف و تلاشی منسجم نیاز است تا راهکارهای علمی را در این باره اتخاذ نموده و بکار گیریم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدحسین حسن زاده در اولین جلسه وبینار کمیته آسیب های اجتماعی شهرداری های کلانشهرها افزود: آسیب های اجتماعی آفت خانواده و جامعه هستند با این رویکرد هدف ازبرگزاری این وبینار پیشگیری از خشونت و پرخاشگری، خودکشی، کودک همسری، اعتیاد، طلاق که نقش های تخریب کننده در خانواده و جامعه دارند بوده که با تاکید بر برخی اصو ل و راهکارها  نتایج رضابتبخشی حاصل شد.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری تبریز با بیان اینکه بحث آسیب های اجتماعی در جامعه علیرغم شیوع ویروس منحوس کرونا دغدغه کمیسیون های آسیب های اجتماعی شهرداریها به شمار میرود اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در جامعه یک مقوله بسیار مهم است که خانواده ها را نشانه گرفته و از چهار چوب زمان و مکان فراتر بوده و به عبارتی کرونا ویروس نباید موجب فراموشی و اهمال کاری این مهم در زندگی فردی و اجتماعی گردد.

حسن زاده اظهار داشت: سکونت گاه های غیر رسمی، معلولیت ها، بیماران خاص، و کودکان کار و بدون شناسنامه و بازمانده از تحصیل در این وبینار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در این میان آموزش به فرزندان به ویژه به جوانان و نوجوانان و احساس نیاز به این آموزش گروههای هدف به طور یقین از ناهنجاری های اجتماعی در این گروه سنی کاسته و از رفتارهای اجتماعی نابهنجار و انظباط شهری نامناسب دور خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوعات محوری دیگری همچون سالمندی و چشم انداز برای سال ۱۴۱۰کشور، شهر دوستدار کودک و کودکان زباله گرد و مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ شهرداری ها مورد ارزیابی واقع شد و کلیات طرح پیشنهادی شهرداری تبریز برای رصد اجتماعی و تهیه شناسنامه اجتماعی محلات تصویب شود.

اولین جلسه وبینار کمیته آسیب های اجتماعی شهرداری های کلانشهرها با تعیین اولویت ها و راهکارهای اجرایی در این حوزه به صورت آنلاین و همزمان در کلانشهرهای کشور برگزار شد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.