جلسه امروز شورای شهر تبریز با غیبت شهرام دبیری رئیس این شورا، به صورت علنی در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، علی آجودان زاده نائب رئیس شورا در سخنان پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت روز پرستار بیان کرد: ۴۵ هزار نفر از پرستاران در مقابله با بیماری کویید ۱۹ به کرونا مبتلا شده اند.

وی همچنین در خصوص ضرورت پرهیز از  دورهمی های شب یلدا گفت: مردم باید رعایت حال قشر زحمتکش پرستاران را کنند.

نائب رئیس شورای شهر در ادامه افزود: دومین گسل بزرگ کشور در تبریز است و در این زمینه باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: آغاز سال جدید میلادی را به هموطنان مسیحی مان تبریک می گوییم و امیدواریم این اتحاد و همدلی بین ادیان همیشه پابرجا باشد.

دستور جلسه اول

دستور اول جلسه امروز شورا در خصوص حسابرسی شهرداری مرکزی بود.

۱۶ میلیارد تومان را برگردانید

فرج محمد قلیزاده عضو شورای شهر در این خصوص بیان کرد: در شورای قبل ۱۶ میلیارد تومان مازاد بر عملکرد به پیمانکاران پرداخت شده است. پس چرا نهادهای ناظر جلوی این کارها را نگرفته اند؟ باید با پیگیری های نهادهای نظارتی این مبلغ به صندوق برگردد.

وی گفت: لازم به ذکر است که این مبلغ در زمان دلار ۳ هزار تومانی پرداخت شده است.

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز نیز گفت: این اتفاقات باید درس عبرتی برای ما باشد. افتخارمان این است که در این دوره از این قبیل اتفاقات رخ نداده است.

 کجا هزینه شده؟

فریدون بابایی‌اقدم، دیگر عضو شورا اظهار داشت: در این دوره از شورا پروژه های عمرانی معطل مانده و کاری برای این پروژه ها انجام نشده است. هر جلسه با افتخار گفته می‌شود که سه هزار میلیارد تومان به شهرداری بازگردانده شده است؛ پس این پول ها کجا صرف شده است؟

وی افزود: چرا این پول ها برای حل مشکل حاشیه‌نشینی هزینه نشده است؟ قطعا روزی عملکرد شما بررسی می شود!

اگر قبلی ها هم خانه می ساختند، حاشیه نشینی نداشتیم

در ادامه غلامحسن مسعودی ریحان، عضو شورا نیز گفت: مهمترین وظیفه شورا نظارت بوده و حسابرسی یکی از ابزار‌های نظارت است. بررسی حسابرسی گذشته، نقشه راه آینده است و می‌تواند عملکرد آینده ما را تضمین کند.

محرم محمدزاده، عضو دیگر شورا نیز افزود: آیندگان باید عملکرد ما را بررسی کنند و ما نیز در مقابل اشتباهات خود پاسخگو باشیم. باید در مورد حاشیه‌نشینی که یکی از معضلات شهری شهر تبریز است، اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: احداث ۲ هزار واحد مسکونی جدید، پروژه خوبی است. اگر تمام ادوار شورا هر کدام ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر ساخته بودند، الان در سطح شهر تبریز حاشیه‌نشینی وجود نداشت.

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه امروز شورا، به بررسی گزارش رئیس کمیسـیون فرهنگی، اجتماعی شکور اکبرنژاد درخصوص میدان کهن تبریز پرداخت.

سه راه امین یا کهنه میدان؟!

محرم محمدزاده در این خصوص گفت: به نظر من این اسم گذاری برای کهنه میدان مناسب نیست. اگر می خواهید اسم گذاری کنید، نام آن باید ترکی(کهنه میدان) باشد چون افراد پیر نمی توانند میدان کهن بگویند!

وی تاکید کرد: باید نام میادین و معابر اصلی را حفظ کنیم نه این که برای آنها نام گذاری کنیم.

مسعودی ریحان در ادامه گفت: منظور آقایان از این کارها چیست؟ می خواهیم اسم گذاری کنیم؟ با دورهم جمع کردن کارمند شهرداری و متخصص معماری که از تاریخ چیزی نمی داند می‌خواهید به این کار وجهه ببخشید؟

عبدالله تقی پور، عضو دیگر شورا نیز در این خصوص بیان کرد: من هم با این اسم گذاری موافق نیستم اگر میخواهیم نام گذاری کنیم باید نام آن کهنه میدان باشد.

سعید نیکو خصلت، عضو شورا تصریح کرد: من با این نامگذاری موافقم چون قرن ها قبل هم این میدان وجود داشت.

لازم به ذکر است که رای گیری این دستور جلسه به هفته بعد موکول شد.

دستور جلسه سوم

دستور سوم جلسه امروز شورا در خصوص دعوت از دکتر محمـد ارشـدی رییس هیئت مـدیره نظام پرسـتاری تبریز، دکتر عبـداالله صفری مـدیر اداری خدمات پرسـتاری دانشـگاه علوم پزشـکی و خدمات بهداشتی_درمانی تبریز جهت تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت بود.

 پرستاران دارای خیابان می شوند

عبدالله صفری، مـدیر اداری خدمات پرسـتاری دانشـگاه علوم پزشـکی و خدمات بهداشتی_درمانی تبریز گفت: در دوره کرونا هیچ کدام از پرستاران استان ترک خدمت نکرده و تا این لحظه با بیماری کرونا جنگیده اند. به زودی در همین روز ها به خاطر زحمات پرستاران، خیابانی به نام پرستاران نامگذاری می شود.

Image title

Image title

لازم به ذکر است که در پایان جلسه امروز، تجلیل از پرستاران و خانواده شهدای مدافع سلامت در صحن علنی شورا صورت گرفت.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.