ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی ۲۵ میلیون تن بار جابجا می‌کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به طور متوسط در این استان سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن بار با تلاش رانندگان وسایط نقلیه سنگین به مقاصد شهرهای مختلف و داخل استان حمل می‌شود.

به گزارش آیرال خبر، اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن صدرای تبریز، افزود: هر حرکتی که در جوامع مختلف روی می دهد مدیون حمل و نقل بوده و فعالان این حوزه شب و روز و در گرما و سرما در ارایه خدمات به مردم و جابجایی کالاها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان در پیچ و خم جاده ها تلاش می کنند تا کالاها را به مقصد برسانند، اظهار داشت: مهمترین وظیفه این رانندگان تامین کالاهای اساسی مردم و جابجایی کالاهای صنعتی و تولیدات واحدهای تولیدی است تا چرخ اقتصاد کشور متوقف نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل، گفت: حمل و نقل محرک اقتصاد کشور بوده و چرخ آن را به حرکت در می آورد.

علیزاده، با اشاره به وجود پایانه های مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی، ادامه داد: این پایانه ها از قابلیت های مهم استان برای ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر به کشورهای منطقه است.

۹۰ درصد تردد از طریق جاده ها انجام می شود

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت حمل و نقل زمینی، گفت: ۹۰ درصد تردد در کشور از طریق جاده ها انجام می شود و این آمار نشان از نقش حیاتی این حوزه در جامعه است.

سرهنگ رضا کریمی نژاد، افزود: با توجه به اهمیت این حوزه، هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل برای کاهش میزان تصادفات و جانباختگان و توجه به مقوله آموزش به منظور افزایش مهارت رانندگان ضروری است.

وی اظهار داشت: پلیس راه استان همسو با سازمان راهداری در جهت تردد ایمن و ارایه خدمات ترافیکی به ناوگان عمومی حمل بار و مسافر به صورت ۲۴ ساعته تلاش می کند.

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و نقش ناوگان حمل و نقل مسافر برای جابجایی مسافران گفت: پاسگاه های پلیس راه چهارده گانه سطح استان به صورت ۲۴ ساعته نسبت به کنترل زمان تردد ناوگان حمل و نقل مسافر فعالیت می کنند.

سرهنگ کریمی نژاد، ادامه داد: بر اساس آمار در ۹ ماه سال جاری تصادفات ناوگان عمومی حمل بار و مسافر در استان ۲۳ درصد در تعداد وقوع و ۲۵ درصد در تعداد متوفیان کاهش ولی در تصادفات جرحی ۲۷ درصد در تعداد وقوع و ۲۴ درصد در تعداد مجروحان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ۸۵ درصد این تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی بوده و ۶۶ درصد تصادفات در چهار روز چهارشنبه تا شنبه روی می دهد.

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد و هدفمند در زمینه مدیریت سفر در استان، گفت: ۴۱ درصد تصادفات در زمان های بین ۱۶ تا ۲۲ شب روی می دهد که به طور عمده ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

سرهنگ کریمی نژاد، با اشاره به اینکه در هر دقیقه در این استان ۲ فقره تصادف روی می دهد، ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان هر نفر کشته، پنج میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد و حوادث ترافیکی هفت درصد تولیدات ناخالص کشور را هدر می دهد.

وی با بیان اینکه ایمنی از عوامل تاثیرگذار در حوزه حمل و نقل بوده و عامل انسانی نقش اساسی در آن ایفا می کند، یادآوری کرد: تامین این ایمنی نیازمند عزم ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم نمایندگان انجمن های صنفی شرکت های بین المللی، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر و انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر را ارایه کرده و خواستار رفع این مشکلات شدند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.