در پی ورود سامانه بارشی بسیار قوی به لرستان و تحت تاثیر قرار دادن بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع سیلاب احتمالی خبر می‌دهد.

با توجه به پیش‌بینی‌ها، مناطقی از جنوب پلدختر و خرم‌آباد، مناطقی از جنوب شرق از جمله بخش‌هایی از سپیددشت و شول‌آباد و مناطقی مانند تنگ هفت، تنگ پنج، کشکان، افرینه، جلوگیر و بخش‌هایی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سایر مناطق در معرض خطر سیل قرار دارند.

محسن احمدی فرماندار خرم آباد، گفت: در حال حاضر سیلاب راه ارتباطی ۲۳ روستای خرم آباد را مسدود کرده و در بخش پاپی نیز سه پل موقت را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی روستاهای سیرم به طرف تنگ هفت و روستاهایی از دهستان‌های کشور و چم سنگر مسدود است، ادامه داد: راه ارتباطی پشته جزایری و سراب یاس نیز مسدود شده بود که با ارسال ماشین آلات و تجهیزات به طور موقت آنها را بازگشایی کرده‌ایم. در یکی از روستاهای بخش چغلوندی نیز اعلام گزارشی از در محاصره سیل بودن سه واحد مسکونی داشتیم که اکیپ‌هایی به این منطقه اعزام و مشکل آنها رفع شد اما از ساکنان این منازل خواسته‌ایم که امشب منازل خود را ترک کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار اضافه کرد: برای روستاهای مسدود شده ماشین آلات سنگین راهداری ارسال شده و به محض فروکش کردن بارندگی ها عملیات بازگشایی این مسیرها آغاز خواهد شد. همچنین سه پل موقت که در بارندگی های قبلی تخریب شده بودند مجددا تخریب شده‌اند. پل‌های موقت چول ریز، مامون و نوده از بخش پاپی پل‌هایی بوده که مجدد تخریب شده‌اند و درخصوص مسدود شدن این پل‌ها از قبل هم پیش بینی کرده بودیم و در حال حاضر ارتباط آنها با بخش چم سنگر قطع است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.