استاندار آذربایجان شرقی گفت: قصه و قصه گویی، هویت تاریخی و تمدنی ایرانیان بوده و از افتخارات ایرانیان همین قصه‌ها است که توسط اساتید گرانقدر در دورانی که اثری از فضای مجازی نبود، تعریف می‌شد.

عابدین خرّم پنجشنبه، یکم تیرماه در دومین جشنواره قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: ما در دورانی که فضای مجازی نداشتیم، قصه‌ها را می‌شنیدیم و لذت می‌بردیم و خودمان را از لحاظ فکری، روحی و اخلاقی سیراب می‌کردیم.

وی افزود: زندگی با هویت اجتماعی، فردی، اخلاقی و انسانی جز با عجین شدن با کتاب و کتابخوانی ممکن نیست.

وی تاکید کرد: یکی از آثار شبیه‌خون فرهنگی، جدا کردن خانواده و نسل ما با قصه‌ها بوده است و ما اگر بخواهیم که امید داشته باشیم و نونهالان امروز انقطاع نسلی با گذشته نداشته باشند، باید فرهنگ قصه که یک هنر و قصه گو هنرمند فاخر است را در جامعه زنده نگه‌داریم و برای نسل‌های آینده معرفی شوند.

خرّم مقام با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کتاب و کتابخوانی، گفت: مقام معظم رهبری تمامی کتاب‌های مربوط به جنگ و جبهه و به خصوص کتاب‌های نونهالان و نوجوانان خوانده و برای برخی نیز نوشته‌هایی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که کتاب‌ها، سرمایه‌های فکری اجتماعی و علمی کشور هستند، افزود: امیدواریم اساتید گرانقدر حوزه قصه گویی پرورش دهنده نوجوانان و جوانانی باشند که جا پای آن‌ها بگذارند.

وی با بیان این‌که جوانان امروز به صورت عالی نقش خود را در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کنند ولی زود خسته می‌شوند، ادامه داد: موقع جنگ اما نه تنها جوانان ما خسته نمی‌شدند بلکه صحنه را هم خالی نمی‌کردند زیرا وقتی نفس شهدایی چون شهید بروجردی جوان به این جوانان و نوجوانان می‌خورد، خستگی را با همه مشکلات خسته می‌کردند و هیچوقت سر خم نمی‌آوردند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر بخواهیم همچنان این صحنه را با استواری نگه‌داریم باید نفس‌هایمان را به خاطرات برجا مانده از شهدا گره بزنیم و آثار آن‌ها را با عشق و علاقه بخوانیم.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.