کمیسیون صنایع در خصوص بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: این گزارش دو سرفصل دارد؛ جلب اعتماد مردم به منظور استفاده از سکوهای داخلی و دیگری مباحث فنی.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: در بحث فنی باید به این نکته توجه کرد که با وجود اینکه برای شبکه هزینه شده اما شبکه مانند سیستم سری است و اگر برای یک بخش آن سرمایه‌گذاری نشود امکان پاسخ به نیاز همه مردم وجود ندارد و باید به این نکته اشاره کرد که شبکه اشباع بوده و یکی از دلایل ایجاد اختلال همین اشباع است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه یکنواخت در شبکه اظهار کرد: در حوزه موبایل و بی‌سیم سرمایه‌گذاری کمی صورت گرفته این در حالی است که بار اصلی اینترنت روی شبکه بی‌سیم است که باید با توسعه فیبر نوری و انتقال ترافیک از بی‌سیم، این کمبودها را جبران کرد.

طاهری به موضوع پالایش در این حوزه اشاره کرد و تصریح کرد: تصمیم‌گیران متعددی در این بخش وجود دارند، بر اساس گزارش ارائه شده حداقل 8 جای مختلف در این بخش هستند و این عدم مدیریت یکپارچه موجب آسیب شده است که باید فکری جدی برای این موضوع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به رشد حملات سایبری در ماه‌های اخیر تصریح کرد: استفاده از فیلترشکن‌ها موجب کاهش نظارت و تنظیم‌گری و حکمرانی بر شبکه‌های مجازی شده است که نیاز به بهینه سازی شبکه داریم.

وی بر ضرورت حفاظت از داده‌های شخصی و فهرست مصادیق پالایش به منظور جلب اعتماد مردم تأکید کرد./

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.