یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با مشارکت خوب مردم در انتخابات، امیدواریم مجلسی قوی و متحد برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهرام دبیری امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشارکت خوب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، اظهار کرد: از مردم فهیم و قدرشناس استان که مشارکت خوبی در این انتخابات داشتند تشکر می کنم. به رغم شرایط بد اقتصادی و بدعهدی برخی مسؤلان، مردم حضور اکثریتی در این انتخابات داشتند و امیدوارم یک مجلس قوی و متحد برای حل مطالبات و مشکلات مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر داشته باشیم.

او ضمن گرامیداشت روز زبان مادری است، ادامه داد: طبق اصل ۱۵ قانون اساسی، ما همانطور که زبان عربی را آموزش می دهیم، می توانیم زبان های محلی را نیز آموزش دهیم و منع قانونی ندارد. البته بندی از اصل ۱۵ اجرایی شده است و رسانه و تلویزیون از زبان محلی استفاده می کنند، ولی بحث آموزش آن در مدارس هنوز باقی مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با تبریک روز مهندس، گفت: یک زمان تبریز مهد کل معماری ایران بود و امروز تمام معماری های اصفهان، محصول معماران تبریزی است. امروز شاید خلاقیت در مهندسی را کم می بینیم و بیشتر مهندسان با کارفرمایان هماهنگ هستند و آن خلاقیت لازم در ترویج معماری اسلامی و ایرانی وجود ندارد.

او با اشاره به چاله های ایجاد شده در معابر و خیابان های شهر، عنوان کرد: بارش های اخیر و چاله های خیابانی باعث نارضایتی مردم شده است و انتظار می رود این مشکل به زودی حل شود. این بارش‌ ها اجازه حل این معضل را نمی داد اما روز گذشته در جلسه ای با معاونان خدمات شهری، تٱکید شد که این معضل هر چه سریعتر حل و فصل شود و شخص آقای شهردار نیز تأکید کرد تا آخر هفته جاری، حتی یک چاله نیز در شهر وجود نداشته باشد.

دبیری در ادامه به موضوع ویروس کرونا و نگرانی‌های مردم از شیوع این ویروس اشاره کرد و گفت: ترس انسان ناشی از جهل است و اگر آشنایی داشته باشد، هیچ ترسی او را نمی گیرد. ویروس ها موجودات کوچکی هستند که قابلیت تکثیر ندارند و به تنهایی قدرت تکثیری ندارند و با اتصال به سلول‌های بدن، تکثیر می شود. ویروس‌های خیلی کمی انسان را مبتلا می سازد و کرونا یک ویروس جدید است و علت ترس و نگرانی از این ویروس، قدرت انتشار آن است اما میزان کشندگی آن زیاد نیست.

او افزود: در مقابله با سارس که میزان کشندگی زیادی داشت، کرونا اینطور نیست. در حالت عادی میزان مرگ و میر کرونا، ۲ درصد است و اکثرا افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند و زمینه‌های بیماری قلبی، آسم و… دارند در معرض این بیماری قرار دارند و در کودکان و جوانان تأثیری ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با این حال ویروس اگر بدون اطلاع انتشار یابد، آمار مرگ و میر بالا می رود. این ویروس از راه تنفسی انتقال می یابد و از راه سطوحی که انسان با آن تماس دارد نیز منتشر می شود. بر این اساس بهتر است مسابقات ورزشی یک مدت برگزار نشود و سفرهای خارجی نیز تا حد امکان انجام نگیرد تا دوره این بیماری به سر برسد.

او ادامه داد: اگر با این موارد آشنایی داشته باشیم و بدانیم چه هستند، هیچ مشکلی در جامعه به وجود نخواهد آمد. سیستم های حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوسرانی و مترو هر شب باید کاملا ضد عفونی شوند.

دبیری اظهار کرد: در تبریز موارد مشکوک داشتیم، اما موارد ثابت شده که جواب مثبت داشته باشند، نداریم. بیمارستان‌های سینا و امام رضا (ع) به عنوان مراکز درمانی رفرنس برای ویروس کرونا مشخص شده‌اند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.